17 Ocak 2009 Cumartesi

Bu yil yaptiklarimiz II

Bu yazamadigim donemde baska neler mi yaptik ? Iste kalanlar :)

Uzun zamandir Karan'a evimizin salonunda bir kose hazirlamak fikri vardi, ama bir turlu nasil organize edecegimizi bulamiyordum , sonunda oldukca hesapli ve guzel bir raf buldum. Burada aldiginiz her mobilyayi kucuk bir kutu icinde eve getirip cakip, vidalayip kendin yapmak zorunda oldugundan mobilyayi ayakta duracak hale getirmekle basladim :) Sonunda kafamdaki gibi bir kose hazirladim Karan'a. Butun aktivite materyellerimizi de yerlestirdik uzerine, hatta bazi yeni aktiviteler de ekledik. Bu asamayi Karan uyurken yaptik, minik uyanipda salona geldiginde yuzu gorulmeye degerdi :) surekli "wow wow " diyerek raflardaki herseye tek tek bakti.
Karan kosesini cok sevdi, simdi oraya ikinci odam diyor, bazen odasinda oynarken aklina geliyor " anne iki oda hadi " diyor, hemen oraya goturuyor beni .




Bir de minige kucakda cizim yapabilmesi icin bir masa aldik ki cok isimize yaradi, hem uzerinde bazi aktivitlerimizi rahatca yapabiliyoruz, hem de Karan onu her yere tasiyip habire resim yapiyor.











Yeni aktivitelerimi bazilari soyle ;
Mesela suyun icindeki su emmis sungerleri limon sikacagi yardimiyla sikmak. Bunun alet kullanmaya baslamak ve kordinasyon icin iyi bir aktivite oldugunu okumustum. Karan'in disariya dokulen sular konusunda sikintisi oldugu icin biraz tereddut ediyordum, cunku daha once kaptan kaba sunger yardimiyla su tasima aktivitesinde, Karan disariya dokulen sulardan cok rahatsiz oldu.







Suyunun disariya akarak azalmasi ve uzerinin islanmasi hosuna gitememisti. Ama bu aktivite sandigimdan cok daha basarili oldu. Bu sefer Karan durumdan hic rahatsiz olmadi. Serdigimiz havlu siril siklam oldu ama bu sefer gayet mutluydu.









Bir digeri ise aldigimiz oyun hamuru, kucuk mardene ve kucuk hayvan figurlu kurabiye kaliplari. Ilk once merdane yardimiyla hamurlari acip ( tabi daha once hamurlari elimizde iyice yumusattik.) kaliplar ile hamurdan kucuk hayvan figurleri cikarttik. Minik bunuda cok sevdi ama tek sorun cikarttigimiz kucuk hayvanlari isimiz bitince hamura karistirmamiza izin vermiyor. Simdiden 10-15 tane kucuk hamur hayvancigimiz oldu :)






Yine bir digeri somunlari vidaya takmaca , bu
konuda biraz zorlaniyoruz, ilk basini pek beceremiyoruz ama sanirim tekrarladikca daha rahat yapmaya baslayacaktir. Daha once cimbiz ile boncuk tasima aktivitesinde mesela ilk onceleri sadece bir iki boncuk aktarabilirken simdilerden tum kavanozu yapabiliyor, hemde renklerini siniflandirarak yapiyor aktarma isini :) Bu vida - somun aktivitesi Karan'in uzun sure konsantre olmasina yardim ediyor ve el koordinasyonu icin de cok iyiymis.








Birde bilenler bilirler babamizin ucak ve maket tutkusunu. Gectigimiz hafta bir hobi dukkaninda buldugumuz ahsap ucak ve uzay mekigi modelleri yeni konularimizdan. Ilk once baba ogul mekigi yapistirarak yaptilar, ertesi gun tutkal kurudukdan sonrada parca parca boyadilar, gerci maket Karan'a bir gun dayandi , ertesi gun uzuvlarindan fireler vermeye basladi ama :) yaparken cok keyif aldi minik. Simdi sirada ucak var...




Iste oyunlar ve aktivitelerin buyuk kismi bunlardi, Karan ikinci odasi ve yeni malzemeleri ile cok mutlu bu gunlerde. Zaten kresin heyecanini da henuz uzerinden atabilmis degil :)
Minigimiz coook mutlu simdilik bizden bu kadar, umarim bir sonraki yazimiz icin ara cok uzamaz...








Bye-Bye...









6 yorum:

KEO dedi ki...

Arzucuğum, 1)Karan'ın yeni köşesi hayırlı olsun, güle güle oynasın
2)Kırmızı aktivite masasına bayıldım!
3)Tüm aktiviteleriniz harika, sanırım somun-vida aktivitesinde bir tanesi ahşap blok üzerine çakılı olup da diğerini geçirmeye çalışsa daha rahat yapabilir, bu şekilde satılan materyaller görmüştüm.
4)Arayı uzatmayın lütfen, çok özletiyorsunuz:))
sevgiler
Özgür

Adsız dedi ki...

Ay ay Karan yuvaya başlamış ben kaçırmışım. Yazdıklarını bir solukta okudum. Harika olmuş salondaki köşesi. Biz de Arel'e salonda bir köşe verdik malum oyuncaklar kitaplar derken bütün bunları koyacak bir köşe onlar tarafından kapılmış oluyor zaten :) Karancığım çok büyümüş bizim için kucakla öp onu.

emelo dedi ki...

Arzucum, dun gece Memet'e Karan'i anlatiyordum, nasil buyudugunu, aktivitelerinizi, ne super bir anne oldugunu - derken bir baktim, yeni yazilar yeni aktiviteler. Cok tatlisiniz, Karan'in okula baslamasi senin icin de iyi olmus, kendine ait birkac saatin var artik - eminim rahatlaticidir..

Hepinizi cok cok opuyorum!

arzu dedi ki...

**Ozgurcum, cok sagol hemen bakacagim, eger hazir bulamazsam yapmasi cok zor olmasa gerek.
Ben de bundan sonra daha sik yazmayi planliyorum :)
**Meltemcim, dedigin gibi kitaplar, oyuncaklar filan derken onlarin duzenli durmasi icin bir yere ihtiyacimiz vardi zaten,bu kose iyi bir cozun oldu. Simdi Karan'da cok mutlu, biz de :)
**Emelcim Memet'e bizden cok selam ilet, biz de sizi takip ediyoruz blogdan :)
Karan'in krese baslamasi onun icinde, benim icinde degisiklik oldu.

Adsız dedi ki...

Arzucum canim arkadasim, bu kose yapma fikri ne akillica...sayende bizde Silaya bi kose verdik evimizde ve kizimiz simdi kendine ait oyun alaninda, gelisimine yardimci olacak aktivitelerle saatlerce oynuyor.Onu seyretmek de bana muhtesem bi keyif veriyor...fikirlerin icin, bunlari bizlerle paylastigin icin tesekkurler canim benim...Seni de Karan'ida bolca opuyorum...(gerci bunu aksamustu parka geldiginizde de yapabilirim:)) ne sansliyim di mi?)

sib dedi ki...

arzu yoga matına bayıldım..biz kullanmıyorduk ben de kullanacagım:) ama ozgurun de dedigi gibi bu kırmızı aktivite masası super..
jr da babasının alet takımları ile oynamaya bayılıyor..en son vida sıktılar..(on dakikayı buldu tek vida ama eglenceli idi:)

bir de bu bye-bye resmi supper:))